6 Juni 2009



! Nationaldagen !
Stå upp allihoppa !

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
 Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.


Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
 Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.


Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
din fana, högt den bragderika bära.


Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
 Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.





Hela texten till alla ! Även till er som trodde att det inte fanns fler rader....
Nationaldagen ska firas med stolthet !! Man ska vara stolt över allt som har hänt förut och allt som har hänt nyligen !
Nationaldagen är något som förenar oss ( båda blattar och svennar :P)
Men det kan också bli en dag eller helt enkelt en anledning och starta något bråk med någon också !
Man ska inte överdriva med nationalism då kan det lätt gå fel som vi har lärt oss ur historien !
Kolla bara på normännen ! De firar så glatt och... jaa  glatt och inget händer ! Alla är glada och alla är snälla mot varandra !
Ryssarna firar sin nationaldag kanske lite mer seriöst och vill visa upp sig för andra med olika medel !
U.S.A.:s nationaldag kommer nog ingen missa heller eftersom det kommer att vara på TV även om man vill eller inte :P
Med  en text som precis har gjort er klokare, och nya tankar om att göra en nationaldag för Västerås går vi vidare !!
Mot frihet, jämlikhet och framåt..................


God Bless Sverige !   (
och INTE landslaget -.-  SKÄMMIGT !!!?)

Kommentarer
Postat av: az

men snälla bara för att sverige förlorade behöver ni inte skämmas:P

2009-06-08 @ 19:07:50
Postat av: vasterasbloggen.blogg.se

hehe ^^

Lite bara ;)

2009-06-08 @ 23:20:56
URL: http://vasterasbloggen.blogg.se/

Kommentera vårat underbara inlägg här ") Tack !!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kära Kommentar till inlägget :D:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se